Voor mijn werk als jeugdhulpaanbieder heb ik een klachtencommissie die werkt binnen de Jeugdwet. Dit is opgezet door de SCAG. Per 1 januari 2022 is dit de OKJ, Onafhankelijke Klachtencommissie Jeugdwet. Hiervoor heb ik via mijn beroepsvereniging een klachtenregeling. De Jeugdwet Klachtenregeling.
Het tuchtrecht is geregeld via het TCZ, het Tuchtrecht Complementaire Zorg. Ik ben ingeschreven in het Kwaliteitsregister RBCZ en daardoor ook automatisch ingeschreven bij TCZ.
Wat zijn de stappen die u kunt zetten bij een klacht:
Stap 1
Ik doe er alles aan om zo open, eerlijk en respectvol te werken, maar het kan zijn dat ergens ontevredenheid ontstaat
Maak het bij mij bespreekbaar en kijk of we samen kunnen komen tot een oplossing.
Stap 2
Mochten we er samen niet uit komen dan kunt u gebruik maken van de klachtenfunctionaris van de beroepsvereniging